Pressemeddelelser fra 2016

Her kan du kigge nærmere på vores pressemeddelser fra 2016

16. marts

Tagterrasse med vesterhavsstemning

Et smukt strandlandskab oven på en parkeringskælder lyder umiddelbart som en idé, der sjældent vil forlade tegnebordet.

Men takket være en fremsynet og eventyrlysten bygherre og et eksemplarisk samarbejde med 1:1 landskab, er det lykkedes at få skabt en autentisk vesterhavsstemning midt på Marmolen i København.

Læs hele pressemeddelelsen her

​​​​​​​24. maj

Gamle huse kræver særlig omhu i energirenoveringen

Der er i dag stort fokus på energirenovering og effektive løsninger, der isolerer godt. Vi efterisolerer vores bygninger for at nedbringe energiforbruget og spare på varmeregningen.

Men desværre er der alt for sjældent fokus på, hvor man samtidig forbedrer indeklimaet og komforten i boligen. Derfor risikerer husejeren få fugt og skimmel med i købet, når han energirenoverer – Det vil vi gøre noget ved!

30. maj

Grøn genvej gennem Kobbertårnet

Ved Panums nye kobbertårn kan beboere i alle aldre skyde genvej gennem bygningens grønne landskab i anden sals højde og opleve København fra et nyt perspektiv. Det er landskabsarkitektfirmaet SLA, der står bag den svævende stibro og det grønne landskab midt på stenbroen, mens arkitekterne i CF Møller har tegnet Kobbertårnet.

- Vores idé med projektet er at skabe et grønt urbant campus midt på Indre Nørrebro. Landskabet håndterer trafik, parkering, service og udendørs studiepladser i ét greb. Og skaber samtidig masser af byliv og grønne, rekreative oplevelser for både studerende, besøgende og alle Nørrebros beboere, siger Senior Project Manager i SLA Ulla Hornsyld.

23. juni

Byggros Holding opkøber Vejhegn ApS

- Vejhegn er en lille velfungerende virksomhed, der har et stort vækstpotentiale. De har haft succes med løsninger til saltbeskyttelse og ukrudtsbekæmpelse på det danske marked. Med vores kapacitet og markedskendskab ser vi gode muligheder for at overføre succesen til hele Skandinavien, siger Anders Kjeld, direktør i Byggros koncernen.

15. august

Nyt samarbejde vil værne om kulturarven

En hvidkalket bindingsværksgård med stråtag omkredset af gule kornmarker og gamle bøgetræer. En murermestervilla med flot grøn græsplæne og blomsterbede med sommerfugle og insekter. En herskabslejlighed i Dronningens København med højt til loftet, stukrosetter og parketgulve i ædle træsorter – de klassiske danske bygninger har mange ansigter.

I Danmark er der faktisk 1,3 mio. bygninger, som er opført før 1960. Mange har bevaret deres oprindelige arkitektoniske udtryk, mens flere bygninger bærer præg af dårlig vedligeholdelse og forkert materialevalg – Det skal vi have gjort noget ved!

4. oktober

Klimaforkæmper i børnehøjde

De globale klimaforandringer medfører mere ekstremt vejr med voldsomme regnskyl og skybrud. Rundt omkring i landet er kommunerne i fuld gang med at tilpasse sig den nye virkelighed med klimaprojekter, der skal forhindre oversvømmelser.

I Gladsaxe Kommune har man påbegyndt en lang række klimatilpasningsprojekter i meget store skalaer. Et element i et af dem er vores grønne væg – BGreen-it Living wall som er blevet installeret i Børnehuset Nøddehegnet.

Læs hele pressemeddelelsen her​​​​​​​

Har du brug for rådgivning?
Giv os et kald eller skriv til Byggros på
Byggros - Karsten